HjemVil høre din mening om sentrum

Vil høre din mening om sentrum

Hvor synes du det er trivelig – og hvor er det ikke fullt så trivelig – å oppholde seg i Sandnes sentrum? Det vil gjerne kommunen høre om.

Med jevne mellomrom blir ulike deler av Sandnes sentrum oppgradert og fornyet. Byen er stor, så ikke alt arbeid kan gjøres på én gang. Men i hvilken ende skal vi begynne – og hvor haster det mest å gjøre noe? Det trenger vi din hjelp til å avgjøre.

Vi ønsker å lytte til både unge og voksne innbyggere Sandnes, og derfor har vi to spørreskjemaer: Ett for ungdommer mellom 12 og 19 år, og ett for voksne mellom 30 og 60 år. Her kan du gi innspill på ett eller flere områder (byrom). Det tar cirka tre minutter å svare, og du kan levere innspill til så mange byrom du ønsker.
- Meningene gir oss en pekepinn på om grepene vi planlegger er i tråd med ønskene innbyggerne har for byen sin. Derfor håper vi at så mange som mulig har lyst til å dele tankene sine med oss, sier rådgiver Marit Mong Søreng i byplan.

Kommunen trekker ut fem ungdommer som får et gavekort hver på 1000 kroner, og én voksen som får dekket kommunale utgifter på opptil 8000 kroner.

Slik sier du din mening:
1. Klikk på lenken for å komme til spørreskjemaet
2. Velg hvilket område (byrom) du ønsker å gi tilbakemelding om.
3. Kryss av i de feltene som passer for din opplevelse av området.
4. Fyll inn navn og nummer (for at vi kan kontakte deg dersom du blir trukket ut som vinner av premie). Hvis du ikke ønsker å delta i trekningen lar du navnefeltene være blanke.
5. Klikk på "lever inn".
6. Hvis du ønsker å gi innspill på flere områder gjentar du punkt 1-5.

Innspillene blir visuelt fremstilt i et kart i handlingsplanen til Byrom- og gatebruksplanen. Denne viser hvilke byrom innbyggerne i Sandnes ønsker skal bli prioritert.

Vi trekker ut vinnerne fredag 1. november. Kommunen tar kontakt direkte med de heldige.

Marit Mong Søreng.jpg
Rådgiver Marit Mong Søreng i byplan håper på høy deltakelse i undersøkelsen.

Sist oppdatert: 14.10.2024