HjemSøk etter gravlagte i Sandnes kommune

Søk etter gravlagte i Sandnes kommune

Sandnes kommune har lansert en ny og egenutviklet kartløsning for å søke opp gravlagte og finne graven i kart.

Nå er det mulig å søke opp 32 000 graver i Sandnes digitalt. De som vil, kan enkelt finne ut hvem som er gravlagt, og hvor den enkelte graven befinner seg på kartet. Tjenesten er også tilgjengelig på mobil.

Dette gjør det enkelt å finne ut hvor slektninger ligger begravd, for eksempel i forbindelse med slektsforskning. Tjenesten er også et godt hjelpemiddel for de som jobber med drift og forvaltning av gravplassene.

Søk etter gravlagte

Tjenesten er en av de første av sitt slag i Norge. Det som gjør dette arbeidet så unikt, er koblingen som er gjort mellom informasjon om navn og datoer og den brukervennlige kartløsningen.

Vi jobber fortsatt med å forbedre løsningen og vil gjerne ha tilbakemeldinger på eventuelle feil og mangler. For Riska gamle og Lysebotn kirkegårder, vil inntil videre kun kirkegårdene vises.

Her kan du lese mer om tjenesten.

Sist oppdatert: 08.07.2024