HjemØnsker du å motta varsler om drikkevannet ditt?

Ønsker du å motta varsler om drikkevannet ditt?

Med riktig kontaktinformasjon kan Sandnes kommune varsle deg om planlagte og akutte endringer i vanntilførselen – slik vi gjorde når deler av Lura og Bogafjell fikk kokevarsler i forrige uke.

Sandnes kommune varsler alle planlagte og akutte hendelser som stanser eller endrer vannleveransen til privatpersoner og bedrifter (og virksomheter). Dette gjør vi med sms, talemelding og e-post. Denne varslingen var helt sentral når vi sendte kokevarsler til deler av Lura og Bogafjell.

For at du skal motta informasjonen fra Sandnes kommune er vi avhengige av riktig kontaktinformasjon.

Privatpersoner
Kommunen henter kontaktinformasjonen din fra kontakt- og reservasjonsregisteret. Den kan du enkelt sjekke og oppdatere på norge.no (under «Digital borger» - «Kontaktinformasjon»). Du har selv ansvar for at kontaktinformasjonen din er oppdatert.

Vi bruker også registeret varslemeg.no for å nå personer med mobiltelefon som er registrert på en annen adresse enn det som er oppgitt i folkeregisteret.

Bedrifter og virksomheter
Vi trenger også riktig kontaktinformasjon til bedrifter og virksomheter. Dette er spesielt viktig for alle som er avhengige av vann for å drive sin virksomhet (sårbare virksomheter). Sårbare abonnenter kjennetegnes ved stor risiko for sykdom eller andre alvorlige konsekvenser dersom det ikke leveres tilstrekkelige mengder helsemessig trygt drikkevann.

Bedriften eller virksomheten har selv ansvaret for at kontaktinformasjonen er oppdatert.

Kommunen bruker Næringsdatabasen eller Brønnøysundregisteret til å hente denne kontaktinformasjonen.

For sårbare virksomheter bruker vi i tillegg varslemeg.no

Eksempler på sårbare virksomheter:

• Sykehus og medisinske sentre.
  • Alders- og sykehjem.
  • Leger og tannleger.
  • Barnehager og skoler.
  • Næringsmiddelprodusenter.
  • Restauranter og kaféer.

Sist oppdatert: 14.10.2024