HjemVelkommen til drilloppvisning med Garden i Øster Hus Arena

Velkommen til drilloppvisning med Garden i Øster Hus Arena

Den aller mest folkekjære og profilerte avdelingen i Hans Majestet Kongens Garde kommer til Sandnes 28. mai.

28. mai klokken 17.00 marsjerer 130 gardister inn på Øster Hus Arena, og starter sin spektakulære drilloppvisning.

Gardistene fra drill- og musikktroppen har ligget i hardtrening siden i høst, og i løpet av våren starter de på sin turné i Norge og Norden. Her skal de vise frem resultatet av enorme treningsmengder på enkeltferdigheter, koordinering og detaljer.
- Å dra rundt i Norge er noe av det fineste vi gjør. Vi gleder oss til å lage litt god stemning i Sandnes, sier kompanisjef Maria Sæther i HM Kongens Garde.

I Sandnes står hele Oladrillen på programmet, og det betyr 25 minutter med "full pakke".
- Å få Garden til Sandnes har stått på ønskelista lenge. Dette kommer til å bli en spektakulær opplevelse, og jeg håper folk vil strømme til Øster Hus Arena for å få dette med seg, sier ordfører Kenny Rettore.

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Sandnes kommune anbefaler besøkende å gå, sykle eller bruke kollektivtransport til Øster Hus Arena.

Velkommen!

Se også:
Hans Majestet Kongens Garde på Youtube
Les mer om Garden på kongehuset.no

Om kompaniet:
Hans Majestet Kongens Gardes 3. kompani fremstår i dag som en ren parade- og oppvisningsenhet med underavdelingene Musikktropp (fordelt på hovedkorpset og signalkorpset) og Drilltropp. I nærmere 50 år har musikk- og drillgardister representert HM Kongens Garde, Forsvaret og Norge på en positiv måte. Avdelingen har med sin særegne karakteristikk og kombinasjonen av drill og musikk høstet suksess i så vel inn- som utland.

Bilde av Garden

Foto: Hans Majestet Kongens Garde